Sunday, March 14, 2010

kuri on kosta Tòonelassa

pereNaine naisukeǹe
sõélútab süśí lèesta
kust tema leibada lisaneb
kaévab aukú kallastesse
kust paneb piimada paremba

pereMèes pereMehikeǹe
pereNaine naisukeǹe
otsi uuśi orjasida
palu uuśi palgalisi
otsi uuśi ja usinaid
palu uuśi ja parajaid
léía uuśi leivalisi
pereMèes pereMehikeǹe
pereNaine naisukeǹe
pahast maksid orja palga
madalalla mattidella
kitsalla kǜlimitulla
lühídálla küǜnderalla

kui júhtub ori surema
hulgub Tòone uulitsalla
vaarub Tòone vainiúlla
küsíb Tòonela isanda
küsíb Tòonela emanda
kes minu uksi ulguteleb
mis minu linki liiguteleb
mina su uksi ulgutelen
mina su linki liigutelen
tòòdi alla kulda tòòli
tòòdi kätte kulda tòòpi
võida metta tòobi sèessa
sö̀ö̀ nüǜd sina orja vaène
jòò nüǜd sina orja vaène
küll said enne vetta sǘǘ'a
vetta sǘǘ'a vetta júúa
veśíLeival vinnuteti
kaljaPudil kasvateti

pereMèes pereMehikeǹe
pereNaine naisukeǹe
kui júhtud sina surema
kar'u ilmalta kadúma
hulgud Tòone uulitsal̀e
vaarud Tòone vainiúl̀e
kopùtad koj̀a lävele
küsíb Tòonela isanda
küsíb Tòonela emanda
kes minu uksi ulguteleb
mis minu linki liiguteleb
pereMèes pereMehikeǹe
pereNaine naisukeǹe
mina su uksi ulgutelen
mina su linki liigutelen
tòòdak̀se tuline tòòli
tòòdak̀se tuline tòòpi
tulda tõrvada sèessa
sö̀ö̀ sina tulda jòò tõrva'
küll said enne metta sǘǘ'a
metta sǘǘ'a metta júúa
pahast sina maksid orja palga
madalast sina maksid matti
kadalast sina karnitsaida
paj̀a sèest sina anńid palga
tugevalla tòòpidella

nüǜd sina tasud taévaassa
hulgud lòòja uksillasa
sälitus̀ed sää̀rillasi
käid kühvelid käèssa
vakud varvaste vahella
kǜlimitud kaènalassa
ise kèelilla kõneled
tule tänne orjadani
tule ori võta osa
tule vaène võta vaéva
päèviĺine päèvaPalka

ei taha pereMehikeǹe
kui ei maksanùd kodúna
andanud elú tòassa
paha on maksada Manalla
kuri on kosta Tòonelassa
hale on hauassa tasuda



Pandivere hèáldamine

No comments:

Post a Comment